OVER
MONIN
Geschiedenis
Velen van u zal de naam ‘MONIN’ niet veel zeggen, maar één blik op de iconische flessen en er zal wellicht een belletje gaan rinkelen. MONIN is dé specialist op het gebied van veelzijdige smaakmakers voor professioneel gebruik. Het familiebedrijf uit Bourges, Frankrijk, is opgericht in 1912 door de 19-jarige Georges Monin. Destijds begon hij met de verkoop van wijn en spirits onder het motto ‘passie voor kwaliteit’, een slogan die nog altijd als kernwaarde benoemd staat in het MONIN DNA.
MONIN doet onder geen enkele voorwaarde concessie in kwaliteit en biedt oplossingen in de ‘Beverage Business’. De derde generaties, Georges, zijn zoon Paul en nu zijn kleinzoon Olivier zijn verantwoordelijk voor dit wereldwijde succes. In alles streeft men perfectie na wat leidt tot ongekende successen en vooral internationale waardering. Zo heeft MONIN een prestigieuze prijs in de wacht gesleept; ‘NON-COFFEE supplier” – Europe Award. Uit duizenden industriële leveranciers werd MONIN gekozen als het merk met de sterkste performance, innovatieve drive en geboden kwaliteit, waarbij de klant altijd centraal blijft staan.
MONIN is erin geslaagd niet alleen een consistente en hoogwaardige kwaliteit te bieden. Door steeds meer lokaal te produceren staan zij dichter bij de leveranciers en markten, waardoor MONIN de behoeften van haar klanten beter kan begrijpen. Dit heeft ertoe geleid dat MONIN niet alleen in Frankrijk produceert, maar ook in de USA, Maleisië, China, India en Brazilië.